More stories

  • , ,

    Mencari Calon Isteri? Ini 10 Rahsianya

    10 Tip Kenali Wanita Baik Untuk Dibuat Calon Isteri. 1. Menjaga Tutur Bahasa. Seorang wanita yang baik akan sentiasa menjaga tutur bahasanya. Jika sebelum berkahwin lagi dia sudah boleh ber ‘sial’, ‘babi’ kan engkau, sebaiknya kau tak perlu fikir untuk pergi ke tahap yang seterusnya. Ataupun yg jenis cakap “Alah, ada virgin tak ada virgin […]

  • , ,

    Banyak Betul Pengajaran Dalam Filem Ini

    Berkali-kali menonton filem ini pun, tak pernah bosan, tak-pernah-tak-nangis. Dalam saat kerapuhan dan kegelisahan hidup, filem ini menyembuhkan. Terimakasih Good Will Hunting. Thank you Dr. Sean Maguire (Robin William). My real therapist. I miss you. Entah kenapa entah rajin. Kali ni aku tulis ingatan-ingatan bermakna yang aku jumpa dalam filem ini. Enjoyyyy. 🙂 1) Kita […]

  • ,

    Kisah Cinta Kau Macam Mana? Ada Power Macam Kisah Aku?

      Dahulu masa aku nak kahwin, isteri aku terima aku sehelai sepinggang. Masa tu aku mana kerja tetap. Isteri aku pula pegawai bank. Macam langit dengan bumi. Hidup dia dalam kalangan manusia-manusia korporat. Aku pula masa tu hidup dalam kalangan rebel. Muzik adalah hidup. Gitar pula makwe yang setia. Masa aku kenal isteri aku, handphone […]

  • , ,

    Berbeza Agama Sepatutnya Jadikan Kita Lebih Saling Hormat

    Orang kita asal nampak sahaja berbeza, mulalah muncul bibit-bibit benci. Sedangkan jika dilihat dalam-dalam, perbezaan itulah yang menjadikan kita saling kenal, saling berkasih sayang. Emak saya meninggalkan tanah Cha ah pada pertengahan tahun 1969. Kemudian ke Pahang membina keluarga dengan abah saya. Waktu itu abah antara orang yang dianggap berani kerana mengubah pemikiran orang kampung […]