3 Wanita Ini Tekad Berhenti Kerja Demi Anak-Anak. Dan Kini, Inilah Hasilnya

Cabaran hari ini, hampir semua keluarga mempunyai suami dan isteri yang bekerja. Malah lebih dari itu, suami dan isteri terlalu amat sibuk hingga jadi kerap untuk tidak melihat pembesaran anak-anak.

Hingga ke tahap, ayah boleh tak perasan anak sudah darjah berapa. Emaknya pula tak berjaya melihat mata anak. awal pagi sudah keluar dan malam baru pulang. Baru-baru ini trending tentang tiga orang wanita gigih yang berjaya berhenti kerja dan kemudiannya membuat aktiviti jualan produk kesihatan hanya di dalam rumahnya sendiri.

Mereka bermula dari zero, dan sekarang menjadi contoh kepada wanita-wanita bekeluarga di luar sana untuk membuktikan mereka ini sudah bebas dari sudut kewangan.

Lebih dari itu, mereka menjana pendapatan lima ke enam kali ganda dari hasil makan gaji. Segala proses dalam membuat pembelian hinggalah kepada penghantaran produk, dilakukan oleh syarikat pemilik produk tersebut. Manakala puan-puan ini pula hanya sekadar mengambil pesanan dan membuat aktiviti pemasaran.

ainul-2

Menariknya, selepas beberapa bulan menunjukkan hasil kejayaan kepada para suami. Akhirnya bekas-bekas pensyarah ini berjaya sekali lagi dengan mengajak suami mereka untuk turut serta melakukan aktiviti jualan ini. Antara mereka bukan calang-calang orang, ada antaranya peguam juga pensyarah.

Mereka punya matlamat untuk terus hidup seperti orang lain. Cuma, kelebihan mereka ialah mereka punya banyak masa dan ruang untuk bersama keluarga. Boleh bercuti pada bila-bila masa, menunaikan umrah sekeluarga, dan yang paling seronok ialah dapat melihat anak-anak membesar serta memberi perhatian sepenuhnya kepada keluarga.

lin-2

Pemasaran mereka hanya menggunakan telefon bimbit dan laptop. Dan sudah tentu ia boleh dibawa kemana-mana. Ke tiga-tiga mereka ini, Puan Lin, Puan Nurul dan Puan Ainul ini bukan sahaja sekarang sebagai suri rumah, tetapi mereka sebenarnya menjadi ikon dan contoh buat semua ibu-ibu diluar sana untuk memilih keluarga dalam masa sama masih menjana pendapatan tinggi setiap hari, setiap minggu dan setiap bulan secara konsisten.

Mereka menjadualkan hidup dengan menyediakan sarapan untuk anak ke sekolah. Menghantar dan mengambil anak sendiri, menyediakan makanan, mengemas rumah serta melakukan aktiviti biasa sebagai seorang suri rumah. Dalam masa sama, mereka hanya membuat sedikit sahaja aktiviti pemasaran produk-produk Shaklee menggunakan media sosial seperti Facebook, Blog dan Instagram yang kemudiannya mendapat jualan dan mereka juga mendapat hasilnya pada setiap satu produk yang terjual tersebut.

Mudah sekali.

nurul-2

Hari ini, mereka ini boleh dikatakan sebagai antara kumpulan jualan terbaik produk Shaklee yang ada di dalam negara. Sekiranya kalian ini tahu lebih lanjut tentang bagaimana mereka menjana 5-6 angka sebulan dengan hanya tinggal di dalam rumah bersama keluarga, kalian boleh terus ke blog mereka ini:

Puan Lin: www.sweetbonda.my

Puan Nurul: www.mamachrysalis.com

Puan Ainul: www.ainulmalik.com

Atau kunjungi laman Facebook:

Lin Chalo

Nurul Hidayah Zakaria

Ainul Malik

Atau terus hubungi:

Puan Lin 014 338 6810

Puan Ainul 016 335 3567

Puan Nurul 019 669 8505

One Comment

Leave a Reply

Leave a Reply